Pieczony turbot z warzywami i sumakiem! Naturalnie Bałtyckie!

Przed Wami kolejny przepis na rybkę w ramach projektu Naturalnie Bałtyckie!

Tym razem chciałabym Wam przypomnieć jak dobrym wyborem jest rybka kiedy mamy ochotę na zdrowy i w dodatku szybki oraz smaczny posiłek! Wystarczy smażenie zamienić na pieczenie a dodatki typu frytki na warzywa a obiad sprawdzi się idealnie nawet dla tych, którzy planują schudnąć i trzymają diedę!

Przed Wami przepis na pieczonego turbota z warzywami z dodatkiem sumaku- to świetna przyprawa właśnie do ryb! Muszę też przyznać, że pieczona brukselka, która pojawia się w tym przepisie to moje ostatnie odkrycie i jest wspaniałym i zdrowym dodatkiem!

Składnik dla 2 osób:

  • 2 turboty
  • pół
  • batata
  • papryka
  • 0,5 kg brukselki
  • czosnek
  • płatki chilli
  • sumak
  • sól, pieprz, oliwa
  • cytryna

  • Przygotowujemy warzywa. Brukselce odcinamy końcówki i przekrajamy na pół, batata kroimy w cienkie plastry, paprykę na kilka części. Warzywa układamy na blaszce solimy, pieprzymy, posypujemy sumakiem i płatkami chili a potem polewamy oliwą i masujemy! Pomiędzy warzywami kładziemy ząbki czosnku (po pieczeniu są pyszne i miękkie w środku).
  • Piekarnik nagrzewamy na 190 stopni, blaszkę z warzywami wkładamy około 10-15 minut przed rybą.
  • Rybę nacinamy, solimy, pieprzymy, posypujemy sumakiem, kładziemy cytrynki
  • Warzywa będą gotowe kiedy sie przyrumienią, brukselka musi się z wierzchu lekko przyaplić, podczas pieczenia warzyw zamieszajcie je raz
  •  Ryba piecze się koło 15 minut, będzie dobra jak skórka zacznie bez problemu odchodzić!

Nic więcej nie trzeba! Smacznego!

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

trzynaście + jeden =