Pieczony turbot z warzywami i sumakiem! Naturalnie Bałtyckie!

Przed Wami kolejny przepis na rybkę w ramach projektu Naturalnie Bałtyckie!

Tym razem chciałabym Wam przypomnieć jak dobrym wyborem jest rybka kiedy mamy ochotę na zdrowy i w dodatku szybki oraz smaczny posiłek! Wystarczy smażenie zamienić na pieczenie a dodatki typu frytki na warzywa a obiad sprawdzi się idealnie nawet dla tych, którzy planują schudnąć i trzymają diedę!

Przed Wami przepis na pieczonego turbota z warzywami z dodatkiem sumaku- to świetna przyprawa właśnie do ryb! Muszę też przyznać, że pieczona brukselka, która pojawia się w tym przepisie to moje ostatnie odkrycie i jest wspaniałym i zdrowym dodatkiem!

Składnik dla 2 osób:

  • 2 turboty
  • pół
  • batata
  • papryka
  • 0,5 kg brukselki
  • czosnek
  • płatki chilli
  • sumak
  • sól, pieprz, oliwa
  • cytryna

  • Przygotowujemy warzywa. Brukselce odcinamy końcówki i przekrajamy na pół, batata kroimy w cienkie plastry, paprykę na kilka części. Warzywa układamy na blaszce solimy, pieprzymy, posypujemy sumakiem i płatkami chili a potem polewamy oliwą i masujemy! Pomiędzy warzywami kładziemy ząbki czosnku (po pieczeniu są pyszne i miękkie w środku).
  • Piekarnik nagrzewamy na 190 stopni, blaszkę z warzywami wkładamy około 10-15 minut przed rybą.
  • Rybę nacinamy, solimy, pieprzymy, posypujemy sumakiem, kładziemy cytrynki
  • Warzywa będą gotowe kiedy sie przyrumienią, brukselka musi się z wierzchu lekko przyaplić, podczas pieczenia warzyw zamieszajcie je raz
  •  Ryba piecze się koło 15 minut, będzie dobra jak skórka zacznie bez problemu odchodzić!

Nic więcej nie trzeba! Smacznego!

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

sześć + pięć =